Esettanulmány Kevin Movers Kft.
Jelenlegi – a Robert Bosch Kft.-nél betöltött – pozíciómban lehetőségem nyílt a Kevin Movers Kft.-t megismerni és egy közös projekt keretein belül velük együtt dolgozni 1500 fő és 15000 m2 iroda-üzemterület költöztetésénél.. Az esettanulmány elkészítése kapcsán választásom azért esett a szóban forgó vállalkozásra, mert a közös munka során tanúsított professzionális munkavégzésük, valamint ügyfél orientáltságuk kíváncsivá tett,hogyan épül fel és miként működik a háttérben meghúzódó szervezetük..........
Kapcsolódó anyagok
1. Bevezetés
Jelenlegi – a Robert Bosch Kft.-nél betöltött – pozíciómban lehetőségem nyílt a
Kevin Movers Kft.-t megismerni és egy közös projekt keretein belül együtt
dolgozni vele. Az esettanulmány elkészítése kapcsán választásom azért esett
a szóban forgó vállalkozásra, mert a közös munka során tanúsított
professzionális munkavégzésük, valamint ügyfél orientáltságuk kíváncsivá tett,
hogyan épül fel és miként működik a háttérben meghúzódó szervezetük.
1.1. Alapadatok - Kevin Movers Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég neve Kevin Movers Kft.
A cég jogi formája ma Korlátolt Felelősségű Társaság
Vállalkozás alapításának éve 2007
A vállalkozás tulajdonosainak száma 1 (egy)
A meghatározó tulajdonos neve Sűrű Krisztián
Életkora 36 év
Tulajdoni részesedése 100 %
A vállalkozás foglalkoztatottjainak
száma (átlagos állományi létszám)
12 (tizenkettő)
A vállalkozás meghatározó
tevékenységi köre (körei)
költöztetés, élőállat szállítás, takarítás
Az elmúlt évben NAV-nak bevallott
éves árbevétel
29 993 000 Forint
Alaptőke (jegyzett tőke) 5 000 000 Forint
Saját tőke 8 000 000 Forint
A vállalkozás sikeresnek tekinthető-e,
igen avagy nem
igen
A siker (kudarc) főbb jellemzői: folyamatos és stabil növekedés
A siker (kudarc) alapvető okai: elhivatottság, jó csapatszellem
A vállalkozás előtt álló alapvető kihívások, uniós fejlesztés
2. A vállalkozó bemutatása
Sűrű Krisztián, 36 éves középiskolai végzettséggel, szakmáját tekintve általános
állat- és lótenyésztő, kovács, valamint közép- és felsőfokú lovas oktató.
A gimnázium után kutyakiképzéssel foglalkozott az Országos Rendőr-
Főkapitányságnál, de a vagyonvédelmi, illetve a biztonságtechnikai
szakmában is tevékenykedett.
Fontos volt számára, hogy a végzettségéhez kapcsolódó szakmát válasszon,
amire vállalkozás építhető. A későbbiekben ez lett a lovak közúti szállítása,
ami abban az időszakban hiányszakma volt az országban.
Az egyéb élőállat szállítással kapcsolatos tevékenységek közül ez volt az egyik
legkisebb anyagi beruházást megkövetelő vállalkozási forma, így nem volt
kérdés, hogy ezt az utat válassza.
Nagyapja Kiskörén nevelkedett, ahol az 1930-as években az aktív állattartás
igen intenzív volt és feltehető, hogy az ő génjeit örökölve a 20. század
derekán a magyar népre jellemző állattartással kívánt foglalkozni.
Az idő elteltével szeretett volna saját lábra állni és a maximumot kihozni a
szakmán belül azokból a területekből, melyek szakmailag kiaknázatlanok
voltak, így alapított vállalkozást. Motiválta még továbbá az, hogy a szakmán
belül (ló szállítás) olyan szakmai hiányosságokat tapasztalt, melyek a lovak
szállításánál alapvetőek. Ilyen például a humánus bánásmód az állattal,
valamint a türelem.
Sikerekhez segítik/segítették a család, a nagyszülők és szülők iránymutatása,
és anyagi segítségük.
Saját megítélése szerint a sikerhez az segíti, hogy egy megfelelő szakmai
háttérrel rendelkező csapat legyen mögötte. Ami viszont gátolja, az a
magyarországi adórendszer és a bürokrácia.
A sikeres vállalkozáshoz alapvető a vállalkozó számára a pontosság, a
precizitás, a gyors reakcióidő, valamint a rugalmas és ügyfélközpontú
hozzáállás/magatartás, de ellenjavallt számára, ha valaki nem vállal
felelősséget a munkájáért, tehát felületes, rugalmatlan és megbízhatatlan.
3. A vállalkozás bemutatása
A vállalkozást 2001-ben egyéni vállalkozásként alapította, később Betéti
Társaságként működött, majd a magyarországi hatályos cégformák
ranglétráját végigjárva eljutott a mai cégformához a Korlátolt Felelősségű
Társasághoz, mely napjainkban a cég forgalmához elegendő. A vállalkozás
munkateremtés céljából indult. Az élőállat szállításon kívül, a szállítmányozás
és a logisztikai irányt megtartva a költöztetési szolgáltatási szegmensét kezdte
el bővíteni.
A vállalkozó üzleti ötletből alapította a vállalkozást és fejlesztett olyan
szakterületek irányába, melyek nagyobb ügyfélcsoportokat tudnak kiszolgálni.
Tehát előbb volt meg a tevékenység, mint a vállalkozás.
Tevékenységük alapján cégük prémium kategóriás szolgáltatási körökkel és
tevékenységekkel foglalkoznak: költöztetés belföldön és külföldön.
A vállalkozás legfőképpen magánszemélyeknek illetve kis és
középvállalatoknak nyújt költöztetést és ahhoz szervesen kapcsolódó
szolgáltatásokat.
A vállalkozás legfőbb vevői a következőképpen alakul:
magánszemélyek (60%)
nemzetközi partnerek (20%)
vállalkozások (20%)
A vállalkozás különlegessége az ügyfélközpontú hozzáállás, magas szintű
ügyfél elégedettség, globális kiszolgálás, valamint a fő tevékenységre irányuló
globális szolgáltatás.
3.1. Főbb állomásai a cégnek
2007 – Megalakulásukat követően vállalkozási szerződést kötöttek egy
világszintű amerikai költöztető céggel (Move One)
2009 – Szerződéskötés egy francia céggel (AGS)
Ezzel egy időben megalkották Európában ár-kalkulátorukat
(http://www.koltozesbudapest.hu/arajanlat/)
2011 - Skandináv nemzetközi cégekkel nyitottak skandináv nemzetközi
cégek irányába.
A vállalkozás legfőbb környezete a felső középosztály. Iparági méretét
tekintve, hazánk lakosságához képest jelentős számú költöztető cég van jelen
a piacon. Ez annyit jelent, hogy szakmán belül folyamatos bővülés látható,
tehát felső kategóriás nemzetközi cégek jelennek meg a piacon, amelyek
hazánkban képviseltetik magukat.
3.2. A vállalkozás jelenlegi helyzete
A Kevin Movers Kft. onnan tudja, hogy mit és hogyan kell csinálni az adott
szakmán belül, hogy folyamatos ügyfél elégedettségi méréseket végez, amit
minden költöztetés végeztével az ügyfél kitölt (lásd: csatolmány). Weblapját
nézve, folyamatos látogatás figyelhető meg, egyre több visszatérő ügyfél
mutatható ki. Ahhoz, hogy a piacon tudjanak maradni, a cég folyamatosan
követi konkurenciáit.
A vállalkozás jelenlegi helyzetét nézve növekvő tendenciát mutat, tehát
folyamatosan bővíti a globális ügyfélkiszolgálás miatt azokat a kapcsolt
szolgáltatásokat, melyekkel ügyfeleik költözéssel kapcsolatos teendőik
gyorsabbá és egyszerűbbé tudják tenni. Legfőképpen olyan szerződött és
megbízható partnerek bevonásával tudják elérni a potenciális vevőkört,
melyek olyan szolgáltatási kör növekményt tudnak részükre biztosítani
(ingatlan iroda) melyekkel a Kevin Movers Kft. közvetlenül nem rendelkezik.
Erősségeit tekintve elhivatottak, gyors reakcióidő figyelhető meg egy leadott
megrendelés során.
Gyengeségeikhez kapcsolható az, hogy hosszú távú befektetéseikhez
szükséges a nagy mennyiségű tőke injektálása, nemzetközi költözető
minősítések hiánya.
Fő szállítóik: Gebrüder Weiss, Liegel & Dachser és egyéb magyarországi
fuvarozással foglalkozó vállalkozások.
A legfőbb vásárolóik az egyetemista diákoktól kezdve a multinacionális
cégeken át az olyan potenciális vevők, akik valamit A-ból B-be szeretnének
szállítani.
Legfőbb konkurenciája a cégnek a nemzetközi cégek leányvállalatai.
Ők 30%-kal erősebbek és
rendelkeznek nemzetközi minősítésekkel és nemzetközi partnerrel.
Ezzel ellentétben a Kevin Movers Kft. szélesebb vállalati ügyfélkört szólít meg belföldön ami által
globális szolgáltatási körhöz jut.
3.3. Telephely:
Telephelyét tekintve a Kevin Movers Kft. Budapest XX. kerületében a
Nagykőrösi út 251. szám alatt helyezkedik el. A telephely kiválasztásakor a fő
szempont az volt, hogy Budapest külvárosában szerettek volna elhelyezkedni,
méghozzá a Gyorsforgalmi út mellet. Fontos szempont volt még, hogy a
reptér közelében legyenek, ahol 7,5 tonnás teherautóktól mentes övezetek
vannak, illetve köztudott, hogy a peremkerületekben olcsóbb az iroda és a
raktár telephely költsége. Ezáltal egy olyan területet sikerült találni, ahol mind
az iroda, mind a csomagolóraktár illetve tehergépjármű park is egy helyen
van.
3.4. A Kevin Movers Kft. pénzügyi helyzete:
Pénzügyi helyzetét tekintve a vállalkozás stabil, lassan növekvő. Az árbevétel
nagysága évi 60-90 millió Forint között mozog, ami havi szinten
hozzávetőlegesen 8-15 millió Forint.
Bevételek főbb forrásai a következők:
50% a két világméretű költöztető cég által generált forgalom
30% hazai magánszemélyek által generált forgalom
20 % hazai vagy nemzetközi cégek által generált forgalom
Főbb költségfajtái a cégnek a bérek, üzemanyag, tehergépjármű
amortizáció, vagy beszerzés.
Az éves költségvetése a következőképpen alakul:
az alkalmazottak bérezése (60%)
üzemanyag (10%)
jármű beszerzés (5%)
3.5. Szervezeti felépítés
A legfőbb részlegei a cégnek a belföldi költöztetés, nemzetközi költöztetés,
takarítás, állatszállítás és egyéb szállítmányozás (lásd: csatolmány – szervezeti
felépítés)
3.6. Döntéshozatal
A kialakult vagy kialakításra szánt témaköröket az ügyvezető a szakmai
vezetővel és az adott részleg csoportvezetőivel egyeztetés útján hozzák meg.
Általában megkülönböztetik a fontos stratégiai döntéseket. A döntések 50%-
át egyeztetés nélkül a tulajdonos hozza meg, valamint a másik 50%-át pedig
egyeztetést követően közösen.
Ezeket a döntéseket a heti egyszeri közös megbeszélésen meghozzák, amin a
főbb vezetők vesznek részt.
A döntési jogosultság a beosztottaknak általában helyzet és projektfüggő.
Általánosságban minden árajánlat kiadása előtt le kell egyeztetni az
ügyvezető igazgatóval az árajánlat összegét, de ezt is csak 50 000 Forint feletti
árajánlat esetén. A rendszert illetően ez működik, így jogi problémák sosem
keletkeztek a vállalkozás működésében.
3.7. A vállalkozó/vállalkozás mindennapjai
A vállalkozó napi 12 órában körülbelül 400-500 telefonhívást bonyolít le, ezzel
egy időben piacot kutat, ellenőriz, egyeztet és beszerez.
A vállalkozót segítik a régi és új kapcsolati körök, ezzel ellentétben gátolják a
lendületes és rugalmas vezetők hiánya.
Kihívásai közt van a még kiaknázatlan európai partnercégek irányába
történő nyitás.
Ahhoz, hogy a vállalkozás még jobban működjön, a vállalkozó folyamatosan
marketingfejlesztést végez és keresi a megfelelő alkalmazottakat.
A vállalkozó elmondása szerint nem kérdés, hogy ha válaszút elé állna, újra
ugyanezt csinálná.
4. A vállalkozás funkcióinak működése
4.1. Marketing és értékesítési menedzsment
A vállalkozás az ún. SEO-t (internetes keresőoptimalizálás) használja, illetve
folyamatosan szerkeszti weblapját. Ahogy feljebb említettem az egyik legfőbb
célközönsége a diákok, így részükre szórólap készül, de a cég megtalálható
az egyetemi/kollégiumi fali újságokon is.
Amikor beérkezik egy megrendelés, a költöztetők minden lakossági
költöztetéshez küldenek névjegykártyákat, amik a következőképpen
alakulnak:
1 db – céges kapcsolattartó, akivel levelezett vagy beszélt telefonon
4 db – a leendő potenciális vevőknek (barátok, stb.)
1 db – állatszállítási névjegy
1 db – takarítási névjegykártya
Az árakat a szolgáltatás és a piac által generált, minimum-maximum árak
alakítják. Ez annyit tesz, hogy a vállalkozó folyamatos piackutatást végez,
leginkább a konkurencia díjszabását keresi a honlapokon, illetve ahhoz
mérten viszonyítja árait.
A vevői kör bárki lehet, de nagyon fontos megemlíteni, hogy a Kevin Movers
Kft.-nél ugyanolyan szolgáltatásban részesül a minimumdíjazású ügyfél is, mint
a prémium kategóriás ügyfél.
A termékkínálat a vevők igényeihez van igazítva. A vállalkozás a
folyamatosan bővülő ügyféligényeknek próbál megfelelni és szolgáltatási
palettáját ehhez mérten bővíteni. Ebben az évben minimális, vagy
költségmentes termékkör bővítést végeznek.
Mindig készítenek marketingtervet, továbbá stratégiai tervet is, amiért az
ügyvezető igazgató a felelős. Jól látható, hogy a szolgáltatási minőség,
valamint a partnerbővítés is folyamatos. Ennek hatására sosem okoz
problémát, hogy új versenytársak vagy helyettesítő termékek jelennek meg a
piacon, hiszen minden most induló vállalkozás szeretne arra a szintre
felfejlődni, ahol most jelen pillanatban a Kevin Movers Kft áll.
A vállalkozásnál rendszeres a keresztértékesítés, csomagajánlataik olyan
prémiumszolgáltatást igénylő ügyfeleknek van kialakítva, melyek a költöztetés
alkalmával akár jelen sincsenek. Ilyen például az, ha valaki költöztetést kér,
akkor kedvezményesen ajánlják nekik a takarítást is, mint szolgáltatást.
4.2. A vállalkozás környezete:
A Kevin Movers megjelenését élénk és változatos színek jellemzik, melyek
hangulatait igyekeznek a szolgáltatási típusokba beágyazni. Általában
partneri értékesítéssel és weboldalon keresztül reklámozzák önmagukat. Ehhez
olyan értékesítési megoldásokat alkalmaznak (névjegykártya), mint például
ingatlan irodában, ahol a partnereikhez érkező szolgáltatási köreikben
potenciális ügyfélkört vásárolják meg jutalék fejében.
Ezen kívül vevőcsalogató módszereket is alkalmaznak, ami a honlapon
megtalálható. Ilyen például az ügyfél megkeresés. A potenciális vevő, ha
visszahívást kér a honlapon keresztül, annak a reagálási szintideje kb. 5 perc,
üzenetküldéssel 15 perc, egyéb partnereken keresztül a megkeresés után 15
percen belül lehetséges. Ha ez megtörténik utána lehetőségeikhez képest
telefonon, majd e-mail üzenetben veszik fel a kapcsolatot ügyfeleikkel.
Az ügyfelek zöme általában kora tavasztól késő őszig tervezi költözését, de
jelentős mennyiségű olyan ügyfeleket is tudnak szerezni partnereiken és
marketing csatornáikon keresztül, melyek szezontól függetlenül időzítik
költözésüket (diákok, albérletben lakók és a rendkívüli okokból költözésre
kényszerülő ügyfelek).
Szezonális akciókkal nem rendelkeznek, e szegmensben indifferens az
ügyfelek részére az akciók üzemeltetése.
4.3. Pénzügyek menedzselése
Napi szinten a könyvelő foglalkozik a pénzügyekkel, általában ő a felelős a
vállalkozás fizetőképességéért. A vállalkozás kizárólag a CIB Bank-nál vezeti a
számláját, ugyanis az ügyvezető igazgató mindig is CIB Bank-os volt. A
vállalkozás indulásakor hitel felvételére kényszerült a járműpark bővítése miatt,
de a hiteltartozást már teljesítették. A hitelezéssel kapcsolatban csak negatív
tapasztalatuk van.
A vállalkozó negyedévente jár a bankba bankolni, de elektronikus
bankoláshoz az internetbankot használják és a telefonos ügyfélszolgálatot.
Az ügyfelek a következőképpen fizetnek:
készpénz (70%),
átutalás (30%) –15 napos átfutással
A könyvelés havi szintű jelentést készít a cég pénzügyi helyzetéről, továbbá az
ügyvezető igazgatóval együtt készítenek pénzügyi tervet és közösen elemzik a
tényadatoktól való eltérést.
Pénzügyi nehézségbe nem került még a vállalkozás, de volt már rá példa,
hogy a vevők késve fizettek. Ilyen esetben a számlázó rendszerükön keresztül
az ügyfelek részére figyelmeztető e-mail küldésére kerül sor.
4.4. Szervezés-vezetés
Mint ahogy már feljebb említettem, heti rendszerességgel van megbeszélés,
ahol megvitatják a heti kérdéseket, illetve az ügyvezető jelenlétével döntés
születik az adott témával kapcsolatban.
A munkatársakat az ügyvezető igazgató választja ki, álláshirdetésekre történő
jelentkezéseken keresztül. A potenciális jelöltnek 4 szűrőn kell átesni, hogy
elnyerje a munkakört, melyek a következő szempontok szerint alakulnak:
önéletrajz megtekintése
telefonos interjú lebonyolítása
személyes meghallgatás
3 nap próbaidő
A bérezési rendszer havi fix bérrel működik, illetve ezen felül túlóradíj van,
valamint jár a csoportvezetői jutalék a csoportvezetőknek.
Az alkalmazottak munkarendjét a csoportvezetők, költöztetési koordinátorok,
az adminisztráció és az ügyvezető igazgató alakítja ki a hierarchia szerint. A
szabadságokat általában helyettesítéssel oldják meg.
Az alkalmazottak rendszeres tréningeken vesznek részt, amit a saját belső
oktatásért felelős, szakmai vezető előadásában hallgathatnak meg.
Ha felvételt nyer egy dolgozó egy adott pozícióra, egy kétnapos, alapos
oktatás keretein belül megismerheti a cég üzletpolitikáját. A gyakorlati
képzést az új munkatárs mellé kirendelt csoportvezető látja el. A
vállalkozásban azért szeretnek dolgozni, mert folyamatos stabilitás,
kiszámíthatóságot és elkötelezettséget biztosítanak példaként alkalmazottjaik
számára.
5. A vállalkozás és a vállalkozó értelmezése
A vállalkozás sikeres az adott szakmát illetően. Ez abban mutatkozik meg,
hogy professzionális szolgáltatást nyújtanak, nemcsak Magyarországon,
hanem az egész Európai Unió területén. A költöztetést a felméréstől kezdve a
biztonságos szállításán keresztül a teljes kivitelezésig segítik az ügyfeleket.
A vállalkozás profilja teljes mértékben azt mutatja belülről is, amit a vállalkozás
a vevőik felé is közvetít.
Üzleti modelljét tekintve több különlegességgel rendelkezik a cég. Ilyen pl. az
egyedülálló biztonsági csomagolás, a megfelelő tapasztalattal és
szakértelemmel rendelkező kollegák, valamint a tiszta és akadálymentes
munkavégzésre és a hozzá kapcsolódó technológiák alkalmazása.
Növekedési potenciálját tekintve hosszú távú fejlődést mutat, még több
szolgáltatással és lehetőséggel.
A vállalkozás életpályáját tekintve a vállalkozás még mindig növekszik.
A vállalkozó motivált, több ötlet is van a fejében, amit minden esetben próbál
megvalósítani. Ennek első lépéseként megújítja a weblapot, egy új színt visz a
honlap fejlesztésébe.
Látja a további lehetőségeket, kihasználja a szakma hiányosságait.
Erősségeihez tartozik az ügyfelek tökéletes maximális kiszolgálása, a velük való
törődés. Gyengeségei közé sorolom a delegáció, munkacsomagok
leadásának hiányát. Vállalkozásában a betöltött szerepe a cég vezetése.
6. A vállalkozás elemzés, fejlesztési javaslatok a vállalkozás
értelmezése
A SWOT elemzés elkészítésével a következőket véltem felfedezni:
Erősségek: Jól látható és érezhető a fiatalos, dinamikus csapatszellem.
A partnerek között stabil a viszony, egyre több partnert tudnak így rajtuk
keresztül megszerezni.
Az ár-kalkulátort kipróbálva korrekt és elfogadható árakat kaptam.
Gyengeségek: Több külföldi céget megszereztek már, de hiányzik a
közeli, szomszédos országok cégeinek megszerzése (pl. Németország).
Bár manapság az angol a világnyelv, nincs németül beszélő kollega.
A cég látogatásakor érezhető volt a delegáció hiánya. Az ügyvezető
igazgató magára vállal mindent, nem adja le a munkát a saját válláról.
Lehetőségek: Új weblap készül, amiben megújítják a cég profilját.
A weblap megújításával egyidejűleg elindítja a weblapon történő
internetbank szolgáltatást is. Ez annyit tesz, hogy ha vége a
költöztetésnek, akkor az ügyfél a helyszínen is fizethet mobil
internetbank használattal.
Veszélyek: Félő az új versenytársak megjelenése, sosem lehet rá teljes
mértékben felkészülni.
Az ügyvezető igazgató mindent a kézben tart, ami nincs jó hatással az
alkalmazottakra. Kevés az alkalmazottak saját hatáskörben történő
döntéshozatal lehetősége.
SWOT elemzés
Erősségek:
Dinamikus csapat
Stabil partneri viszonyok
Elfogadható árak
Gyengeségek:
Menedzseri irányítás
Nyelvtudás hiánya külföldi
cégek irányába
Lehetőségek:
Bővülő szolgáltatások
Új weblapfejlesztés
Új technológiák - fizetés
helyszínen
Veszélyek:
Új versenytársak megjelenése
Az ügyvezető igazgató tart
kézben mindent
Fejlesztési javaslatnak nagyon jó ötletnek tartom a helyszínen történő fizetést.
Eddig átutalással, vagy készpénzzel fizettek a vevők. A felgyorsuló világban
többen használnak bankkártyát, mint készpénzt. Ha az internetbankot
bevezetik, további fejlesztés lehet a helyszínen történő PayPass típusú
fizetésnek a lehetősége is.
A vállalkozó helyében nagyobb hangsúlyt fektetnék a szervezeti struktúra
kialakítására és újra szervezném a vezetőket. Nagyon fontos, hogy az
ügyvezető igazgató tudjon delegálni, és csak a legfontosabb ügyekben
hozzon döntést, melyre más nem lenne képes.
7. Tartalomjegyzék
1. Bevezetés .................................................................................................................................... 2
1.1. Alapadatok - Kevin Movers Korlátolt Felelősségű Társaság ....................................... 2
2. A vállalkozó bemutatása ......................................................................................................... 3
3. A vállalkozás bemutatása ....................................................................................................... 4
3.1. Főbb állomásai a cégnek .................................................................................................... 4
3.2. A vállalkozás jelenlegi helyzete .......................................................................................... 5
3.3. Telephely: ................................................................................................................................ 6
3.4. A Kevin Movers Kft. pénzügyi helyzete: ........................................................................... 6
3.5. Szervezeti felépítés ................................................................................................................. 7
3.6. Döntéshozatal ......................................................................................................................... 7
3.7. A vállalkozó/vállalkozás mindennapjai............................................................................ 7
4. A vállalkozás funkcióinak működése .................................................................................... 8
4.1. Marketing és értékesítési menedzsment .......................................................................... 8
4.2. A vállalkozás környezete: ..................................................................................................... 9
4.3. Pénzügyek menedzselése ................................................................................................. 10
4.4. Szervezés-vezetés ................................................................................................................. 10
5. A vállalkozás és a vállalkozó értelmezése ......................................................................... 11
6. A vállalkozás elemzés, fejlesztési javaslatok a vállalkozás értelmezése .................. 12
7. Tartalomjegyzék ........................................................................................................................ 14
8. Csatolmányok ........................................................................................................................... 15
8. Csatolmányok
Szervezeti felépítés
Kérdőív
2010. évi mérleg és eredmény kimutatás
2013. évi mérleg és eredmény kimutatás